Organisasjonene sliter med å nå ut til yngre mennesker

En studie utført av Charities Aid Foundation viser at yngre mennesker godt kan tenke seg å gi penger, men organisasjonene sliter med å nå frem til dem.

Strømmestiftelsen har satset på sosiale medier i flere år allerede, og har til nå samlet over 1000 medlemmer i Facebook-gruppa Fattigdomsbekjemper. I tillegg har nærmere 1000 personer blitt fan av Strømmestiftelsen på Facebook.
Strømmestiftelsen har sin egen YouTube-kanal povertybuster. Filmene viser hvordan Strømmestiftelsen bekjemper fattigdom over hele verden gjennom å tilby mennesker utdanning og mikrofinans.
Høsten 2008 arrangerte Strømmestiftelsen en filmkonkurranse på YouTube hvor bidragene tilsammen ble sett av over 200.000. Hvordan en av de to(!) vinnerne greide å få så mange seere kan du lese mer om her, og at de til sist fikk lønn for strevet.

Støtt oss ved å invitere vennene dine via Facebook, eller gi en enkeltgave her. Eller enda bedre, du kan bli fast giver.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar